דוגמאות לפרסומות

פרסום

בעולם התקשורת העכשווי ערוצי המדיה תלויים בפרסום ולא יכולים להתקיים בלעדיו.

הפרסום מופיע כמעט בכל מקום בכל מיני צורות, והוא מקדם מכירה של סחורה, רעיון או שירות.

Revolution Productions

פרסומת מסחרית-

מטרתה של פרסומת מסחרית היא להניע את הצרכן לרכוש מוצר או שירות מסוים ולגרום להעדפתו על פני חלופות אפשריות. מטרתה להשתמש במירב האמצעים כדי לשכנע. 

לדוגמא,

Giraldi Media

"YOURE A WHOLE NEW GENERATION"

ב-1983 החברה פפסי החתימה את מי שהיה נחשב הכוכב הגדול ביותר בעולם באותה התקופה – הזמר, מייקל ג'קסון, עם הסלוגן "דור חדש".

מאז, מותג הפפסי ומייקל הצטלבו והפכו לאחד בעיניי הציבור.

הפרסומות הפכו ללהיטים והיו בעלות השפעה רבה על הציבור – עד כדי שהחברה נתנה חסות לסיבובי ההופעות של מייקל וכמובן דאגה ששם יופיעו גם המשקאות.

מייקל המשיך לפרסם את החברה עד 1993, אז הואשם בהטרדה מינית של ילדים.

ההצלחה של הפרסומת נתנה השראה להפקת פרסומות עם כוכבים נוספים – שלא הופיעו רק בכמה פרסומות בודדות, אלא כיכבו בהן לטווח ארוך.

במהלך השנים הופיעו סלבריטאים כדוגמאת ריי צ'ארלס, מייקל ג'יי פוקס, הספייס גירלז, דיוויד בקהאם, כריסטינה אגילרה וג'סטין טימברלייק בתור הפרזנטורים של החברה.

"בילי ג'ין אאוט, פפסי אין."

MJVibe‏

בפרסומת מוצגות דרכי שכנוע שונות שבהם משתמשים בתחום הפרסום:

לחץ על הכפתורים לקבלת מידע נוסף על המושגים

בפרסומת משתמשים במנגינה של השיר "BILLIE JEAN" של מייקל ג'קסון ושינו את המילים של השיר בהתאם למוצר ולג'ינגל של פפסי.

You're the Pepsi generation"
Guzzle down and taste the thrill of the day
And feel the Pepsi way
Taste the thrill of the day
"And feel the Pepsi way

במהלך הפרסומת ניתן לשמוע חזרה על הסיסמא "a whole new generation".

בפרסומת משתמשים בזמר מייקל ג'קסון כפרזנטור לחברה ובשיר שלו "BILLIE JEAN" שהיה להיט בכל רחבי העולם באותה התקופה.

הג'ינגל של פפסי הוא "בחירתם של הדור החדש"- נותן תחושה שכולם אוהבים את המשקה והם בוחרים אותו על פני אחרים.

כמו כן, מדובר על הדור הצעיר כי קוראים לו "הדור החדש".

OhNoTheyDidnt – LiveJournal‏

פרסומת חברתית-

מטרתה של פרסומת חברתית היא לשרת מטרה חברתית מסוימת, ללא כוונה רווחית. הפרסומת מעבירה מסר לחברה ללא נסיון למכור מוצר כלשהו.

קרן מכבי

לדוגמא,

לפמ -לשכת הפרסום הממשלתית

הפרסומת הייתה חלק מקמפיין של לפמ (לשכת הפרסום הממשלתית) שעוסק במניעת אלימות במשפחה.

בפרסומת רואים מספר זוגות שמגיעים לסוג של ראיון והגברים מדברים על הזוגיות שלהם.

בפרסומת מוצגות דרכי שכנוע שונות שבהם משתמשים בתחום הפרסום:

לחץ על הכפתורים לקבלת מידע נוסף על המושגים

בפרסומת רואים דוגמאות לסוגים שונים של אלימות במשפחה על ידי זוגות שהגיעו "להתראיין".

ישנו שימוש בסוג של הפחדה בסרטון, ניתן לראות זאת בכך שהסיטואציות המתוארות גורמות לצופה להרגיש לא בנוח ואפילו לחשוש שימצא את עצמו בסיטואציה דומה.

בסוף הסרטון הקריינית פונה לצופות בבית שמזדהות עם הסיטואציות שהוצגו במהלך הפרסומת ומבקשת מהן להתקשר למוקד 118 לקבלת עזרה.

בנוסף, בפרסומת משתמשים בממצאים של סקרים ומחקרים – עוד שיטת פרסום שמשתמשים בה בתחום זה.

סוגי אלימות | משרד הרווחה והביטחון החברתי
Gov.il‏

פרסומת מתחזה-

פרסומת שעוסקת בנושא חברתי בשיתוף עם חברה מסחרית.

לדוגמא,

בפברואר 2020, השיקה חברת סטארבקס את הקמפיין : "מה שמך?" (‘What’s Your Name?’) בבריטניה.

מטרת הקמפיין היא לייצג את קהילת הטרנסג'נדרים, (שבה רבים משנים את שמות הלידה שלהם כדי להתאים יותר לזהות המגדרית החדשה שלהם) ולעודד אותם לומר את שמם האמיתי.

הפרסומת נפתחת עם הכותרת: "כל שם הוא סיפור".

Starbucks UK

every name's story

הקליפ מספר את סיפור המעבר הקשה של אדם טרנסג'נדר לאמץ את שמו החדש, ג'יימס.

בחיי היומיום שלו, רוב האנשים, עדיין נוטים להתייחס אליו בשם הלידה שלו, דבר המקשה עליו לאמץ את המיניות שלו.

הוא נזכר מספר פעמים בשם הלידה שלו ג'מה, למשל, כשביקר אצל הרופא. הסרטון נסגר כאשר הוא נכנס לסטארבקס ומחייך כשקוראים לו לקחת את ההזמנה בשמו האמיתי: ג'יימס.

Starbucks' ad featuring a transgender teen is bringing people to tears
TODAY‏

בעקבות ההצלחה של הפרסומת, סטארבקס שיתפה פעולה עם ארגון Mermaids – ארגון צדקה התומך בקבוצות טרנסג'נדריות ויחד יצרו מהדורה מיוחדת של עוגיות שכל ההכנסות מהרכישות שלהן ילכו לארגון.

Starbucks' Latest Advert Hit By Transphobia Controversy
Student Problems‏

בפרסומת מוצגות דרכי שכנוע שונות שבהם משתמשים בתחום הפרסום:

לחץ על הכפתורים לקבלת מידע נוסף על המושגים

שם הקמפיין הוא : "?what's your name" – סיסמא שהוזכרה בפרסומת ובמודעות של הקמפיין

נעשה שימוש במוזיקה עצובה על מנת למשוך את הצופה ולעורר בו רגש.

Popular Starbucks Menu Items, Ranked Worst To Best
Mashed‏

בלוג בוורדפרס.קום.

למעלה ↑

עם WordPress.com אפשר לעצב אתרים כאלה
להתחיל