רפלקציה

צילום: Carolchanning.net

ה"כפר הגלובלי" הוא דימוי שלפיו העולם נעשה כפר אחד קטן ובני האדם בכל העולם נעשים דומים זה לזה בדפוסי ההתנהגות בתחומים חברתיים, פוליטיים ותרבותיים. תופעה זו נבעה מהגלובליזציה, שמאז ומתמיד השפיעה על כל אדם ברחבי העולם, ובמיוחד כיום, בזכות התפתחות הטכנולוגיה.

צילום: pqpq3.co.il

לגלובליזציה יש הרבה יתרונות, למשל, בזכותה קיימת זרימה חופשית של מידע, אנשים ורעיונות ברחבי העולם, היא נותנת העצמת תחושה של חופש אנושי וחופש לגבש זהות. כמו כן, היא עוזרת לפיתוח במדינות הפחות מפותחות, הקמת מפעלים ופיתוח מקומות תעסוקה חדשים. אבל יש לה גם המון חסרונות, כמו איבוד זהותה של מדינה, תוצרי תקשורת ותרבות של מדינות חזקות מעצבות את התרבויות החלשות, נוצרים פערים חברתיים וכלכליים, גילויים של גזענות, סחר בבני אדם ושנאת זרים ,נוצרת פגיעה בתעשייה המקומית.

צילום: אסטרטג

לדעתי, היתרונות עולים על החסרונות של הגלובליזציה והכפר הגלובלי. לכן יש לנצל אותם ולהסתכל על נקודות האור בעולם החדש, שבו הכלכלה מתפתחת, הכל נגיש לכל אדם בעולם ועוד… אפילו שכל מדינה איבדה את זהותה ואת הייחוד שלה, להיות דומים יותר יוצר עולם ובו אין גבולות ודבר זה יכול לחבר בין אנשים שונים וליצור תחומים משותפים.

יצירה של אתר חינמי או בלוג ב־WordPress.com.

למעלה ↑

עם WordPress.com אפשר לעצב אתרים כאלה
להתחיל