סיקור נשים בספורט

ברוב המוחלט של ענפי הספורט ישנם גם קבוצות של נשים וגם קבוצות של גברים שמתקצעים באותם ענפים, אך לרוב קיימת הפרדה בין קבוצות הנשים לגברים וכמעט ואין ענפי ספורט שהתחרויות בהן מעורבות.

ישנם ענפים שידועים יותר בתור ענפי ספורט "גבריים" כמו למשל, כדורגל וכדורסל ולכן נראה בתקשורת סיקורים רבים יותר של משחקים ותחרויות של קבוצות הגברים, וכך, נוצרת סוג של הדרה של נשים מענפי ספורט שונים.

כתבה על הדרת כדורגל נשים מהתקשורת:

צילום מסך

בנוסף, התקשורת מציגה לנו גם ספורטאיות בדרכים מסוימות ולפעמים כתבי ספורט יכולים להציג נשים באופן מיני ופחות להתמקד בהישגים הספורטיביים של אותה הספורטאית.

בחרתי דווקא להתמקד יותר בהבדלים בין הצגת ספורטאיות בעולם לבין ישראל. 

סיקור ספורט נשים בעולם

בעולם ניתן לראות החפצה של ספורטאיות בהרבה מאוד כתבות ומגזיני ספורט, כמובן שיש כתבות שמעצימות ספורטאיות ומקדמות אותן אך ההחפצה קיימת בכמויות מאוד גדולות.

למשל,

לינדזי וון, גולשת אלפינית אמריקאית, אלופה אולימפית, אלופת עולם וזוכת גביע העולם הכללי, הוצגה כך בעמוד השער של מגזין ספורט אמריקאי:

Sports Journalism – WordPress.com‏

במקום להתמקד בהישגים הגדולים שהגיעה אליהם ולבחור בתמונה שאינה מחפיצה אותה, כתבי הספורט בחרו להציג אותה בצורה מינית.

וכמו הדוגמא הזו, קיימות עוד אלפי דוגמאות להחפצת ספורטאיות.

אך ישנן ספורטאיות שלא מוכנות לעבור על התופעה בשתיקה – אירוע שמאוד זכור לי מאולימפיאדת 2020, היה כאשר קבוצת מתעמלות גרמנית התחרו עם בגדי גוף מלאים, דבר שפחות מקובל בענף על מנת למחות נגד החפצת ספורטאיות.

צילום מסך

ישראל היום

סיקור ספורט נשים בישראל

באופן מפתיע, בניגוד לרוב המדינות בעולם, בישראל ניתן לראות התקדמות ביחס לספורטאיות וספורט נשי, ניתן לראות זאת הן בסיקורים החדשותיים של אירועי ספורט והן ביחס שהספורטאיות מקבלות מהמדינה ומאירגונים שונים. 

בתור ספורטאית לשעבר, קיבלתי המון תמיכה מארגונים שונים כמו למשל "אתנה" שמקדמת בנות בגיל צעיר להפוך לספורטאיות בשלל ענפי ספורט, כולל ענפים שנחשבים ליותר "גבריים" על פי החברה, בנוסף, הספורט שעסקתי בו, התעמלות אומנותית, קיבל סיקורים רבים בתקשורת באופן שכיבד והעצים את הנשים שהגיעו להישגים בענף, מה שעורר השראה בי ובשאר החברות שהיו איתי בקבוצת הספורט להמשיך להתאמן ולהגיע להישגים.

ניתן לראות יותר ויותר ספורטאיות שמסוקרות בתקשורת בתור נשים חזקות והישגיות וגם המילים והתמונות שבהם משתמשים כתבי הספורט מעצימים את הספורטאיות, לעיתים מאוד רחוקות ניתן לראות איזושהי החפצה שלהן

למשל,

צילום מסך

צילום מסך

יצירה של אתר חינמי או בלוג ב־WordPress.com.

למעלה ↑

עם WordPress.com אפשר לעצב אתרים כאלה
להתחיל