ניתוח עמוד שער

צילום מסך מאפליקצית ידיעות אחרונות

עמוד השער של עיתון "ידיעות אחרונות" מהתאריך 2.1.2022

סדר היום של העיתון

סדר היום של העיתון הוא אילו כתבות החליט העיתון לשים בעמוד השער בהתאם להשקפות העולם של הכותבים.

למעלה-

בראש העיתון ישנן שתי כתבות-

צילום מסך מאפליקציית ידיעות אחרונות

צד ימין-

כתבה על יולדת לא מחוסנת שנדבקה בקורונה, מחוברת לאקמו ונאבקת על חייה.

הכתבה נמצאת בתוך ריבוע אדום – צבע המסמל סכנה, הכיתוב בצבע לבן – ביחד הכתבה מזכירה סוג של תמרור עצור, הצבעים גורמים לקורא להיכנס ללחץ ומנסה לעודד אותו להתחסן ולמנוע ממנו להיות בסיטואציה הזו.

מתחת לכותרת כתוב : "רופא בכיר: "החיסון לא פוגע בפוריות או בעובר. לצערי, הפייק-ניוז עובד" הקורא מאמין למה שכתוב משום שמדובר על רופא בכיר שאמר את זה והמטרה של הכתבה הזו היא לעודד נשים שמפחדות להתחסן מחשש לפגיעה בפוריות או בעובר לבוא ולהתחסן, כמו כן, המטרה היא גם להפריך את הפייק ניוז לגבי החיסונים.

מעל הריבוע כתוב בשחור "מחיר המידע הכוזב ברשת" – מה שמחזק את המטרה של הכתבה.

צד שמאל-

כתבה על סגן השר עידן רול שנצפה במסיבה צפופה ללא מסכה.

הכתבה נמצאת גם היא בתוך ריבוע אדום, הכיתוב בצבע לבן ויש לה את אותה השפעה על הקורא כמו הכתבה מימין.

מתחת לכותרת כתוב : "דוגמה אישית? לא אצל הח"כ מ"יש עתיד". לשכתו: חגגנו לפי ההנחיות". הכתבה נכתבה סביבה הסערה שהייתה כאשר צילמו את עידן רול, נבחר ציבור במסיבה והיא מוחה על כך שיש על נבחרי הציבור, שקובעים את הנחיות הקורונה, לשמור עליהן בעצמם, וח"כ עידן רול הפר אותם.

מעל הריבוע כתוב בשחור "שערוריית סגן השר עידן רול" – מה שמחזק את המטרה של הכתבה.

בתוך הריבוע האדום, לצד הכתבה, מצורפת תמונה שלו במסיבה, ללא מסיכה, התמונה משתייכת לז'אנר הצילום החדשותי.

אמצע-

צילום מסך מאפליקציית ידיעות אחרונות

הכותרת הגדולה של העיתון היא – "זינוק במספר הנדבקים", כותרת זו מכניסה את הקורא ישר ללחץ משום שהיא אומרת לו שנדבקו המון אנשים בנגיף ביממה האחרונה והוא ישר יודע שהוא חייב לשמור על עצמו ושהמדינה במצב חירום.

הכותרת כתובה בצבע שחור ומתחתיה מתוח קו אדום – שני צבעי המסמלים סכנה ותופסים את העין. הכותרת נמצאת בדיוק באמצע העמוד כך שזה הדבר הראשון שהקורא שם לב אליו.

מתחת לכותרת יש כיתוב בשחור – "8,000 מאומתים בסופ"ש, תורים של 3 שעות במתחמי הבדיקה. הערכה: 20 אלף מאומתים ביממה אחת בתוך שבוע".

הקורא ישר מרגיש לחץ משום שישנו מספר גבוה של מאומתים וכל זה רק בסופ"ש האחרון והמצב הולך להיות גרוע יותר בגלל שמשערים שיהיו עשרות אלפי מאומתים בעוד שבוע, בנוסף, הוא רואה שאם ילך לעשות בדיקה יהיה עליו לחכות בתור 3 שעות – ידיעה זו גורמת ללחץ להתגבר ולהבנה שישראל נמצאת במצב חירום.

בצד ישנה מדבקה צהובה שנראת כמו תמרור שכתוב בו: "אין אור בקצה התור" מה שמוסיף לתחושת הלחץ של הקורא.

מעל הטקסט ישנה תמונה שצולמה על ידי קובי קונאקס, בתמונה רואים את מתחם בדיקות הקורונה בראשל"צ ובו תור ארוך של מכוניות עם אנשים שמחכים לעשות בדיקה.

תמונה זו משתייכת לז'אנר צילום חדשותי והיא מתקשרת לטקסט מתחתיה בכך שכתוב בו על התורים הארוכים לבדיקות, שדורשים המתנה של 3 שעות, התמונה נותנת לקורא המחשה של מה שקורה במתחמי הבדיקות ברחבי הארץ, הפריים של התמונה חתוך ומתמקד בתור ובמכוניות כדי להדגיש את הנקודה הזו.

עיתון ידיעות אחרונות הינו עיתון ששם בראש סדר היום שלו את נושא הקורונה ובעקבות התפרצות גל הקורונה החמישי בחודש האחרון, תמיד בעמוד הראשי תהיה כתבה/ידיעה שתעסוק בקורונה בארץ באותו היום.

למטה-

בתחתית השער ישנן שתי כתבות:

צילום מסך מאפליקצית ידיעות אחרונות

צד ימין-

בצד ימין למטה, ישנה כתבה שמוקפת בקו שחור וכיתוב בצבע שחור, עיצוב המזכיר מודעת אבל.

הכותרת היא: "המטרה: לגבות מחיר מהחמאס בלי לשבור את הכלים". כותרת זו ישר גורמת לקורא לחשוב שמדובר על מקרה חירום צבאי ושמתוכננת מתקפה על החמאס, מה שמכניס אותו ללחץ מיידי.

צד שמאל-

בצד שאמל למטה, מופיעה כתבה על מותו של גיבור הפרטיזנים (ליטמן מור) שנמצאת בתוך ריבוע שחור, עם כיתוב לבן, עיצוב שגם הוא מזכיר מודעת אבל.

הכתבה עוסקת במותו של ליטמן מור ובכתבה שעשו עליו ביום השואה. ניתן להסיק שלעורכי העיתון יש רגש חזק וחשיבות לשימור זיכרון השואה – ולכן הם בחרו לשים את הכתבה הזו בשער ובראש סדר היום.

מצד ימין לכתבה מצורפת תמונה של ליטמן מור שצולמה על ידי אביגיל עוזי, בתמונה הוא לובש ג'קט עם עיטורים, מה שמעצים אותו וגורם לקורא להבין שהוא היה אדם מאוד מיוחד, התמונה משתייכת לז'אנר הצילום המגזיני.

יצירה של אתר חינמי או בלוג ב־WordPress.com.

למעלה ↑

עם WordPress.com אפשר לעצב אתרים כאלה
להתחיל